E-commerce
Aankopen doen via webwinkels: het biedt veel gemak. Je kunt winkelen wanneer het je uitkomt en je hoeft daar niet speciaal voor naar de winkel nadat je een duur betaalde parkeerplaats hebt weten te vinden. En je kunt in je gemakkelijke stoel eenvoudig prijzen met elkaar vergelijken. Voor de aanbieders biedt het online winkelen ook voordelen. Het maakt niet uit of je op een A-locatie zit, waar je de hoofdprijs voor moet betalen. Je kunt ook veel gemakkelijker het koopgedrag van de klanten registreren en aan de hand daarvan gerichte aanbiedingen sturen. Natuurlijk zijn er ook nadelen aan online winkelen verbonden en die leiden tot meningsverschillen en conflicten. Om een paar te noemen:
+ Koopovereenkomst: wanneer is sprake van een koopovereenkomst online?
+ Algemene voorwaarden: wanneer zijn die onredelijk en wat kan je daartegen doen?
+ Bedenktijd: hoeveel bedenktijd heb je bij online winkelen en geldt die ook in een fysieke winkel?
+ Ontbinding van de koop: kan je de koopovereenkomst ontbinden en welke regels gelden hiervoor?
+ Informatie: welke informatie moet je als verkoper via webshop minimaal verstrekken?
+ Ongevraagde levering: wat moet je doen als je ongevraagd een product krijgt geleverd?
+ Garanties: welke garanties heb je als consument bij een koop op afstand?
+ Bezorgkosten: moet je bij terugsturen van het product de bezorgkosten vergoeden?
+ Pakket niet ontvangen: hoe reclameer je als je het gekochte en betaalde pakket niet hebt ontvangen?
+ Welke rechten en plichten gelden er volgens Nederlands en EU-recht voor online winkelen?
Het zijn allemaal vragen waar Meester Charlotte antwoord op heeft en je daar als koper of aanbieder bij helpt. Desnoods procedeert ze namens jou bij de rechter om jouw recht te halen, want Meester Charlotte slaat spijkers met koppen!
+